Tiada tajuk

foto oleh @faizzakaria

Tempat ni hanya 10 atau 15 minit perjalanan dari pusat bandarata Kota Kinabalu. Air terjun Kionsom cukup faymes kerana ia terletak berhampiran Mari-mari Cultural Village kemudian terkenal kerana air terjun ni merupakan air terjun 7 tingkat disebabkan kedudukannya dicerunan bukit. Anda boleh mandi di mana-mana bahagian air terjun yang anda suka sama ada di air terjun paling bawah ataupun paling atas.

Anda boleh bercuti bersama kawan-kawan di sini dengan melakukan aktiviti berkelah, makan-makan, hari keluarga atau simply menikmati keindangan alam semulajadi di kawasan air terjun. Kawasan air terjun sedikit sempit dan anda mungkin terpaksa berkongi kawasan dengan beberapa pengunjung lain. Walau begitu, anda patut rasai sendiri kedinginan air di air terjun Kionsom. Bagi yang meminati aktiviti lasak, bolehlah mencuba waterfall abseiling yang ada di sini.


Gambar air terjun Kionsome oleh @tedjohn_

Gambar di air terjun Kionsom. Foto oleh @carolinemajanil

Bermandi-manda di air terjun Kionsom. Foto oleh @teracota79

 
Seronok bermandi-manda di air terjun Kionsom. Foto oleh @adzham_fathy

Gambar sekitar air terjun Kionsom. Foto oleh @hanakirana


Tempat Menarik Di Sabah

Blog Tempat Menarik Di Sabah merupakan sebuah blog pelancongan memberi informasi terkini mengenai tempat-tempat menarik di Sabah dan aktiviti yang best untuk dilakukan ketika bercuti di Sabah.

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama